Ducati
1926 Mühendis Antonio Cavalieri Ducati ve oğulları Adriano, Bruno ve Marcello tarafından kuruldu.
Adriano Ducati 20 yaşında olamsına rağmen başarılı bir telsiz teknisyeniydi, 60 watt ampül gücü ile İtalya Amerika arasında ilk iletişimi sağladığında takvim yaprakları 1924 ü gösteriyordu. İtalyan Deniz Kuvvetleri bu teknolojiden faydalandı.
1926 Guglielmo Marconi Bologna Üniversitesin `de Elektrik Mühendisliğinde Onur Derecesi ladı, aynı yıl aynı şehirde kurulan Ducati `nin ticari ünvanı "Societa` Scientifica Radio Brevetti Ducati" şeklindeydi.
1935 Ducati yeni fabrikaya taşınır
1940 Savaş başlar, orduya elektronik aygıt üretimi başlar
1945 Fabrika bombalarla yıkılır, 7000 işçi artık açıkta kalmıştır
1946 Savaşın sonu, Turin `de SIATA (Societa Italiana per Applicazioni Tecniche Auto-Aviatorie) fabrikası vardır, gerçekte avukat olan mekanik konusunda amatör olan Aldo Farinelli tarafından yönetilen bir fabrika. Bu avukat 4 stroke 48 cc bir güç ünitesinin patentinin sahibidir ve üretimini yapmaktadır, adı "Cucciolo" dur. Ducati firması Cucciolo `dan araç gereçleri ve üretim haklarını satın alır ve üretime geçer.
1952 Milan Fuarı, Ducati 65 TS ve aykırı cruiser modeli otomatik şanzıman ve elektrikli marş ile tanıtıldı.
1954 Ducati Meccanica SpA günde 120 ünite üretime çıktı
1956 125 Desmo Ducati ilk yarışını İsveç GP sinde kazandı, yarışı kazanan Gianni degli Antoni ertesi hafta İtalya Monza yarışı antremanları esnasında vefat etti. Bu vefat Ducati `nin yarışlarda 1958 `e kadar yerini MV Agusta ve Dünya Şampiyonu pilotu Carlo Ubbiali `ye bırakmasına sebebiyet verdi.
1961 İlk Ducati 250 mdoeli Milan fuarında
1963 Diana Mark 3 Super Sport yollarda, dünyanın en hızlı 250 lik aracı
1963 Cycle World testleri, çeyrek mil Diana Mark 3 Super Sport ile 16.5 saniyede geçildiğinde motor 79.5 mph hızındaydı ve maksimum 104 mph ye kadar çıktı, aynı derginin aynı sene içerisinde yaptığı Yamaha TD-1 racer testinde TD-1 Ducati `nin performansına yetişemedi.
1965 Ducati Meccanica SpA standart triumph araçları, leyland vans ve kamyon modellerinin İtalya distribütörü oldu

1965 İlk konsept 350 Sebring. Bu araç Ducati takımı pilotu Franco Farne ile Amerika `ya yarışmaya gitti, 251-700 cc kategorisinde 11. oldu
1968 Mark 3D (Desmodromic) `nin üretime geçeceği duyuruldu.
1969 Desmodromic Avrupa ve Amerika yollarında.
1971 750GT, yüksek performanslı 500 V-twin ile Duca gene yarışlarda.
1972 Francesco Costa İtalya `da yarış düzenler, Imola pistinde, Amerika `dan Avrupa `ya geçiyordur yarışlar, Ducati `nin yeni 750 lik modelini göstermek için büyük şans doğmuştur, Amerika `da Kawasaki için yarışan Paul Smart transfer edilir, beraberinde test pilotu Bruno Spaggiani `de takımdadır.
1972 Imola yarışında Smart ve Spaggiani 1. lik ve 2. lik alarak kürsüye çıkarlar, bu zafer MV Agusta ve pilotu Agostini ile Triumph pilotu Walter Villa `ya karşı kazanılmamıştır sadece, BSA, Laverda, Moto Guzzi, Honda, Kawasaki ve Suzuki geride bırakılmıştır, efsane doğmuştur.
1973 Desmo modeli 750 `liklerde Imola şampiyonluğunu gösteren gümüş işlemeye sahip olur.
1974 Vic Camp Ducati `nin Britanya distribütörlüğünü alır.
1975 Hacim 846cc ye çıkartıldı ve 900ss doğdu
1983 Kimi Kaynaklara göre 1985 `de Ducati, Claudio ve Gianfranco Castiglioni yani Cagiva tarafından satın alındı. Bu birleşme Cagiva `ya 350 ve 650 cc `de ilerleme sağlattı. Paris Dakar Rallisinde başarı isteyen Cagiva, Elefant modelini Ducati motoru ile güçlendirerek 10 sene kullandı.
1985 Ducati tasarım ve şase araştırma merkezi Rimini `de kuruldu. 750 F1 modeli çıktı.
750 cc sonradan 851 cc ye çıkarıldı, yakıt sistemi Ferrari takımının yarış ekipmancısı Weber-Marelli ortaklığı ile geliştirildi.
1987 American AMA Superbike Şampiyonası gibi Dünya Superbike Şampiyonasın `da 750cc üretim araçları piste çıkar, Lucchinelli takımın pilotudur ve elektrik sorunu yüzüden damalı bayrağı 4. görür, akabinde 851 lik model üretime çıkar. 750 lik gibi bu modelde kırmızı, beyaz ve yeşil renklere sahiptir.
1988 851 modelinin çıkmasıyla 750 F1 satışları düştü
1989 Ducati Paso 906 88bg gücünde
1990 Ducati 900 SS, 750 Sportun 904 cc versiyonu çıktı.
1993 tasarımcı Miguelangel Galluzzi 888 şasesi ile 900cc 2 valf motordan çıplak bir model geliştirdi ve ona `Il Mostro` yani Monster dedi.
1996 Ducati `yi Texas Pacific Grubu satın aldı.

Ducati 1968 `de Marco Lucchinelli ile Dünya Superbike Şamp. `da 2 5. almış, ardından bu başarılar artmış, şampiyonluklar görülmüş, 1988 `den bu yana firma katıldığı 143 yarışın 78 `ini kazamış. 1988 sürücü ve markalarda 5., 1989 sürücü ve markalarda de 3., 1990 `da Raymond Roche `nin kullandığı 851 modeli ile sürücülerde şampiyon, markalarda 2., 1991-1992 Amerikan Doug Polen ile iki şampiyonluk, ilk şampiyon 851, 888 modeli ve 916 modelleri hepsi efsane olmuş milyonlarca motosikletseverin gönlünde taht kurmuşlardır.

1990 `da Superbike dünya şampiyonu olan Raymond Roche Ducati `nin Superbike Dünyasında yerini sağlamlaştırmıştır. 1983 `den bu yana Roche çok prestijli yarışlar kazanmış, 500cc Dünya Şampiyonluğunda 3. olmuş, 1985 Fransız Gran Prixinde 2. olmuş ve 1987 yılında Ducati `ye geçmiştir. Daha sonra Amerikan Doug Polen Roche `un yerine geçmiş. Polen özellikle amatör yarışlarda kendini kanıtlamış, AMA, Japon Formula I ve Formula III lerde derece görmüş, 1991-1992 yıllarında aldığı şampiyonluklar ile Ducati `nin imajını perçinlemiş sürücüdür.
  • MOTOR SEVGİNİZ NE DÜZEYDE